Schoolresultaten

Scholen op de kaart

Ouders die scholen willen vergelijken, kunnen terecht op Scholen op de kaart  voor een helder overzicht. Alle scholen in de regio delen hier informatie over inspectieresultaten, onderwijstijd, het zorgplan, ziekteverzuim onder personeel, scholingsbudget, veiligheidsbeleid, en resultaten van tevredenheidsonderzoeken. Dit biedt een compleet beeld om een weloverwogen keuze te maken.

Begaafdheidsprofielschool
Het Theresialyceum is een erkende BegaafdheidsProfielSchool (BPS), waarbij we zorgen voor passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen. Bij de laatste visitatie in november 2023, concludeerde de visitatiecommissie dat wij succesvol flexibiliteit in tijd, ruimte en voorzieningen bieden aan deze groep. Het BPS-predicaat is daarom opnieuw voor vier jaar verlengd.

Cultuurprofielschool
In december 2022 zijn we door de Vereniging Cultuurprofielscholen opnieuw gevisiteerd. Met trots dragen we ook de komende vier jaar het predicaat Cultuurprofielschool. We blijven met veel energie werken aan de verdere ontwikkeling van cultuuronderwijs binnen onze school.

Ouder en leerlingentevredenheid

De resultaten van de jaarlijkse ouder- en leerlingtevredenheidsonderzoeken zijn te bekijken op Scholenopdekaart.nl. Bekijk de resultaten via deze link: Klik hier

Het Theresialyceum is een grote school waar heel veel gebeurt. En daarbij is er toch oog voor de individuele leerling.