Leerlingen aan ’t woord

Hoi aanstaande brugklasser!

Wij zijn klas B1c! en we vertellen jou graag hoe (fijn) het is om brugklasser te zijn op onze school!

Mijn mentor is heel aardig en behulpzaam. De klas is leuk en ik heb veel vriendinnen. Het huiswerk is minder dan ik verwacht had, maar nog steeds wel veel. Ik heb het heel leuk op deze school.

Nena

De eerste paar weken was het nog een beetje stil in de klas, maar na een paar weken was dat anders. Op dagen dat je alleen leervakken hebt is je tas best zwaar. Als je je huiswerk goed inplant heb je in het weekend geen huiswerk.

Tom

Op de basisschool had ik veel vrienden. Toen ik alleen in de klas kwam was ik heel erg bang dat ik geen vrienden ging maken. Maar gelukkig heb ik nu veel vrienden. Het is ook heel gezellig en onze mentor mevrouw De Veer is ook heel erg aardig. En ik ben niet meer bang.

Daantje

De klas is heel erg leuk! Wiskunde vind ik moeilijk, maar aardrijkskunde, biologie en geschiedenis vind ik leuk. Ik geef het Theresialyceum een 10, perfect, oneindig … maar dat kan ik niet schrijven 🙂

Mikail

In het begin ken je je klasgenoten nog niet zo goed en dan is het nog een beetje wennen. Maar na een paar dagen kende ik iedereen en was het heel gezellig. Je mentor kan je goed helpen als je iets niet weet of als je iets spannend vindt. Na een tijdje weet je wel een beetje welke vakken je wat moeilijker vindt en voor welke vakken je dus goed moet leren. Je moet wel ruim de tijd nemen voor je huiswerk.

Tess

Ik dacht dat ik hele moeilijke vakken zou krijgen, maar dat valt best mee. Ik kon de lokalen in het begin niet zo goed vinden, maar nu weet ik precies waar ik naar toe moet. Ik vond mijn rugzak eerst wel zwaar, maar nu heb ik er niet zo’n moeite meer mee.

Ruben