Decanaat | LOB

Bij ons op school ga je je vanaf de derde klas serieus bezighouden met je toekomstplannen. Je gaat dan een keuze maken voor havo of vwo en je gaat een profiel kiezen, alvast met het oog op een toekomstige vervolgopleiding en een beroep.

Als je in de bovenbouw zit van havo of vwo ga je je via allerlei activiteiten, door school georganiseerd maar ook individueel, verder oriënteren op je toekomst. Dit onderdeel van je schoolverplichtingen noemen we LOB (LoopbaanOriëntatie en Begeleiding).

De klassendocent in de derde klas helpt je met de keuzebegeleidingslessen en je mentor in de bovenbouw zal proberen je zoveel mogelijk te stimuleren om serieus met je toekomst aan de slag te gaan. De decanen organiseren allerlei LOB-activiteiten en zijn er om je te helpen met meer specifieke vragen op het gebied van vervolgopleidingen, doorstroomrechten, studiefinanciering etc.

Als jij en/of je ouders een afspraak willen maken voor een gesprek met een van de decanen, mevrouw Strijbis of meneer Schijvens, over je toekomstmogelijkheden neem dan contact op via mail: k.strijbis@theresialyceum.nl  of f.schijvens@theresialyceum.nl