School

Onze school

Het Theresialyceum is een school voor havo, atheneum en gymnasium en leidt daarmee op voor hbo en wo. We onderscheiden ons onder meer door een verlengde brugperiode. Samen met nog 34 andere scholen in Noord-Brabant maakt de school deel uit van de vereniging Ons Middelbaar Onderwijs .

In schooljaar 2022-2023 hebben 1225 leerlingen en 156 medewerkers. Onze leerlingen zijn afkomstig uit de brede regio Tilburg m.n. uit Tilburg, Goirle, Berkel-Enschot, Udenhout, Loon op Zand, Gilze-Rijen waarbij een groot deel woonachtig is in het westen van de stad, de wijk Reeshof (circa 30%).

Wij bieden onderwijs voor alle leerlingen ongeacht ras, herkomst, geloof en seksuele geaardheid. Onze school is in 1926 opgericht als meisjesschool (mms en gymnasium) door de Congregatie van de Zusters van Liefde. Hoewel er geen formele band meer bestaat met de Congregatie zijn de rijke traditie en historie nog steeds van invloed op de cultuur van de school. Voorbeelden hiervan zijn de belangstelling voor kunst en cultuur, de waarde(n)-gerichtheid, de zorg en begeleiding, het open en respectvol schoolklimaat.

Lees verder > school/profiel.