Leerlingenraad

Je hebt het vast wel eens meegemaakt: Je bent niet tevreden over bepaalde zaken op school, zoals slechte communicatie met docenten of overvolle trappen. In eerste instantie ga je naar je eigen mentor, maar als dat niet helpt of niet mogelijk is, kun je altijd bij de leerlingenraad terecht. De leerlingenraad is er om te luisteren naar jullie zorgen en ideeën.

Wat is en doet de leerlingenraad?
De leerlingenraad is een overlegorgaan dat fungeert als schakel tussen de leerlingen en de schoolleiding. We bespreken met de schoolleiding zaken die belangrijk zijn voor jullie, zoals de indeling van proefwerkweken, de verbetering van de hygiëne op school en de jaarlijkse verkiezingen voor Docent en Klas Van Het Jaar Verkiezing (D/K-VHJV).

De leerlingenraad komt maandelijks bijeen om deze onderwerpen te bespreken. Daarnaast zijn er regelmatig kleine vergaderingen van het dagelijks bestuur (DB), dat bestaat uit vier leden. Als er veel te regelen is, staat het DB altijd klaar om tijdens de pauze snel bijeen te komen en dingen in gang te zetten..

Wat heeft de leerlingenraad al bereikt?

De leerlingenraad heeft al verschillende initiatieven opgezet die Theresialyceum nog leuker maken. Hier zijn een paar voorbeelden van onze bijdragen:

• Stilteruimtes voor leerlingen die even rustig willen werken.
  • Kopieerapparaten die beschikbaar zijn voor leerlingen.
  • Digitale roosterborden die handig zijn voor informatie over uitval, waarnemingen en lokaalwisselingen.
  • De verkiezingen voor Docent van het Jaar en Klas van het Jaar.
  • De Kom Op Voor Je Recht-actie.
  • De Grote Enquête, in samenwerking met de Trésor, die inzicht biedt in de mening van de leerlingen.

Contact
Heb je een leuk idee, een verbeterpunt, of wil je zelf lid worden van de leerlingenraad? Laat het ons weten! Je kunt ons altijd aanspreken, of je kunt een briefje met je idee of klacht in ons postvakje deponeren (aan de linkerkant voor de deur van de lerarenkamer). Je kunt ons ook mailen op leerlingenraad@theresialyceum.nl.

Heb je een leuk idee, een verbeterpunt of zou je zelf bij de leerlingenraad willen? Laat het ons dan weten! Je kunt ons altijd aanspreken.