Activiteiten in de brugklas

Activiteiten

Een school is meer dan leren alleen. Naast de lessen organiseren door het jaar heen toffe extra activiteiten.  Kijk hier wat jij als brugklasser in jouw eerste schooljaar zoal gaat beleven!

In de eerste schoolweek ga je vooral kennismaken met elkaar en doe je samen met je nieuwe klasgenoten sport- en spelactiviteiten.
Dat is een lekker begin!
Begin oktober vier je samen met alle andere leerlingen van de school Theresiadag. Een dag vol creatieve en sportieve activiteiten, jij kiest zelf waar je aan mee wilt doen. We sluiten af met een spetterend Theresiafeest!
In de activiteitenweken ga je het voor het vak aardrijkskunde het GeoFort ontdekken en neemt beeldende vorming je mee naar museum voor moderne kunst De Pont.
In het voorjaar krijgen we tijdens de schrijversdag bekende jeugdboekenschrijvers op bezoek. Zij geven toffe workshops en lezen voor uit jouw favoriete boek! En laat jij je boek ook signeren?
Alaaf! Natuurlijk vieren we Carnaval. De kantine wordt door de leerlingen van de feestcommissie omgetoverd tot feestzaal, zodat jij samen met alle andere brugklassers een hele avond feest kunt vieren.
Op de Talent Night Theresia kun jij ook je talenten laten zien! Of misschien doe je wel mee aan de dramavoorstelling. Doe je niet zelf mee, dan kom je gezellig kijken!