Meer dan leren alleen!

Leren is belangrijk en kan ontzettend leuk zijn, maar er is meer dan alleen boeken en lessen. Op onze school kun je je op allerlei andere manieren ontwikkelen. Hier zijn een paar van de dingen die je kunt doen:

Schoolkrant Trésor

Onze enthousiaste redactie, bestaande uit leerlingen van alle jaarlagen, brengt vier keer per jaar de schoolkrant Trésor uit. Daarnaast hebben ze een eigen website met het laatste nieuws, tips en nog veel meer. Heb je schrijf-, blog- of vlogtalent? Dan is de redactie altijd op zoek naar nieuwe creatieve geesten zoals jij!

Leerlingenraad

We vinden de meningen en ideeën van leerlingen heel belangrijk. De leerlingenraad overlegt regelmatig met de schoolleiding over zaken die voor jou en je medeleerlingen van belang zijn, zoals de indeling van de proefwerkweken, het leerlingenstatuut en zelfs de inrichting van de kantine. Bovendien helpen leden van de leerlingenraad bij sollicitatiegesprekken voor nieuwe docenten en spelen ze een actieve rol bij visitaties van de onderwijsinspectie.

Feestcommissie SIAM©

De feestcommissie bestaat uit een gezellige groep leerlingen uit verschillende jaarlagen, die verantwoordelijk zijn voor het organiseren van feesten zoals het jaarlijkse Theresiafeest en het Carnavalsfeest. Heb jij talent voor organiseren en weet je hoe je een goed feestje neerzet? Sluit je dan aan bij SIAM©!

Debatclub Dicendo Discimus

Zit je in de bovenbouw en wil je leren debatteren in een leuke en uitdagende groep? Kom dan langs bij een van de bijeenkomsten van onze debatclub. Wekelijks discussiëren we over actuele stellingen die door leerlingen of een begeleidende docent worden ingebracht. Meedoen is niet verplicht; zelfs als toehoorder steek je veel op van je mededebaters!

Schoolband

Ben jij muzikaal? Misschien is de schoolband iets voor jou. De band repeteert wekelijks en verzorgt jaarlijks vijf optredens. De bandleden kiezen zelf grotendeels hun repertoire. Liever solo optreden? Laat je talent zien tijdens de jaarlijkse Talent Night Theresia. Of misschien past het schoolorkest of het koor beter bij jouw muzikale interesses.

Sport

Bewegen is belangrijk, en daarom organiseren we elk jaar een sportdag en verschillende sporttoernooien, zoals het schoolhockeytoernooi. Beoefen je een sport op hoog niveau en heb je schooltijd nodig voor wedstrijden of trainingen? Wij zorgen dat je die tijd krijgt. Volg de sectie Lichamelijke Opvoeding ook op Instagram  SectieLoCo voor updates!

Drama

Wil jij op het toneel schitteren? Schrijf je dan in voor onze dramacursus, speciaal voor leerlingen uit klas 1, 2 en 3. Aan het einde van het schooljaar sluiten we de cursus af met een spetterende voorstelling. Een geweldige kans om je artistiek te ontwikkelen!

Kijk op de pagina activiteiten voor meer informatie en foto’s van al onze evenementen.