Meer dan leren alleen!

Leren is leuk en belangrijk, maar soms is het leuker en belangrijker om je met andere dingen bezig te houden. Daarom doen op onze school nog veel meer:

Schoolkrant Trésor

Een enthousiaste redactie uit alle jaarlagen brengt vier keer per jaar een schoolkrant uit en heeft een eigen website waarop je de laatste nieuwtjes, tips en nog veel meer kunt vinden. De redactie is altijd op zoek naar nieuwe schrijvers, dus heb jij schrijf-, blog- of vlogtalent laat het hen weten!

Leerlingenraad

Onze school hecht grote waarde aan de opvattingen en ideeën van leerlingen (en ouders en medewerkers). De leerlingenraad overlegt regelmatig met de schoolleiding over allerlei zaken die voor de leerlingen van belang zijn. Denk bijvoorbeeld aan de indeling van de proefwerkweken, het leerlingenstatuut, maar ook over de inrichting van kantine. Ook schuiven leerlingen uit de leerlingenraad aan bij sollicitatiegesprekken voor nieuwe docenten en spelen ze een actieve rol bij visitaties door de onderwijsinspectie.

Feestcommissie SIAM©

De feestcommissie bestaat uit een gezellige groep leerlingen met vertegenwoordigers uit alle klassenlagen die verantwoordelijk zijn voor de organisatie van feesten, bijvoorbeeld het jaarlijkse Theresiafeest in 013 en het Carnavalsfeest. Heb jij organisatietalent en weet je een goed feestje te bouwen kom dan het SIAM© versterken.

Debatclub Dicendo Discimus

Zit je in de bovenbouw en lijkt het jou iets om in een leuke groep mensen vaardig te leren debatteren? Kom dan eens een kijkje nemen tijdens een van de bijeenkomsten van onze debatclub. Eén keer per week debatteren we over een actuele stelling die van tevoren door leerlingen of begeleidende docent is ingebracht. Spreken voor de klas is absoluut niet verplicht; je zult ervan versteld staan hoeveel je alleen al als toehoorder opsteekt van je mededebaters!

Schoolband

Ben je muzikaal? Dan is de schoolband misschien iets voor jou. Iedere week repeteert de band keihard om vijf optredens per jaar te verzorgen. De bandleden bepalen zelf voor een groot deel hun repertoire. Ook kun je je muzikale (of andere) talent laten zien tijdens onze jaarlijkse Talent Night Theresia.  Andere muzikale interesses? Dan is misschien het schoolorkest of het koor meer voor jou.

Sport

Bewegen en sporten is belangrijk. Jaarlijks organiseren we een sportdag en kun je deelnemen aan verschillende sporttoernooien, zoals bijvoorbeeld het schoolhockeytoernooi. Als jij uitblinkt in een bepaalde sport en dit op een hoog niveau beoefent, heb je misschien soms schooltijd nodig voor wedstrijden of trainingen. Wij zorgen ervoor dat je daarvoor de tijd krijgt.

De sectie Lichamelijke Opvoeding heeft een eigen Instagramaccount SectieLoCo, wellicht vind je het leuk hen te volgen.

Drama

Speel jij toneel? Of lijkt je dat leuk en wil jij een extra uitdaging op het artistieke vlak? Schrijf je dan in voor de dramacursus die na schooltijd wordt gegeven voor klas 1, 2 en 3. Aan het eind van het schooljaar wordt deze cursus afgesloten met een spetterende voorstelling.

Kijk op de pagina activiteiten voor de berichten en foto’s van onze activiteiten.