Aanmelding en toelating voor schooljaar 2024-2025
1. Op maandag 25 en dinsdag 26 maart 2024 zijn de aanmeldingsdagen voor schooljaar 2024-2025.
- Maandag 25 maart 2024 van 15u00-17u00 en 19u00-21u00
- Dinsdag 26 maart 2024 van 15u00-17u00 en 19u00-21u00
De onderstaande stappen kunt u vanaf januari gebruiken.
2. We verzoeken u een afspraak te maken voor een avond en tijdstip.
3. We vragen jullie ons digitale aanmeldingsformulier in te vullen, thuis te printen en te ondertekenen (gebruik een andere browser dan Firefox).
4. Meebrengen op de dag van aanmelding.
Leerlingen met een havo-, havo/vwo- of vwo-advies kunnen zich aanmelden op het Theresialyceum.
Hieronder vindt u alle overige benodigde informatie.
Op de dag van de aanmelding hebben we met alle leerlingen en ouder(s)/verzorger(s) een persoonlijk intakegesprek.
Wat moeten jullie meebrengen om de inschrijving zo goed en compleet mogelijk te laten verlopen?
- Het ingevulde en ondertekende aanmeldingsformulier.
- KOPIE van paspoort, identiteitsbewijs (voor en achterzijde) of uittreksel basisadministratie persoonsgegevens waarvan de juiste persoonsgegevens van de leerling kunnen worden overgenomen. Hierop staan de volledige naam van de leerling (voornamen en achternaam) en het burgerservicenummer vermeld. Het burgerservicenummer wordt alleen gebruikt om het digitale leerlingdossier op te halen. Kopie van ID wordt gebruikt om de persoonsgegevens van de leerling te controleren. De kopieën van ID’s zullen na controle direct worden vernietigd. Indien jullie een veilige kopie willen maken van het ID verwijzen wij u naar de volgende site: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs. Graag wijzen wij erop dat het burgerservicenummer zichtbaar moet blijven.
- Burgerservicenummer: dit nummer hebben jullie van de belastingdienst ontvangen (staat ook op identiteitskaart of paspoort van de leerling).
- Origineel adviesformulier basisschool (met havo-, havo/vwo- of vwo-advies).
- Originele brief basisschool met unieke code voor Digitaal Overdrachtsdossier (dit geldt niet voor de basisscholen uit Gilze, Rijen, Hulten).
- Indien aanwezig: uitslag psychologisch onderzoek of intelligentietest.
- Als een leerling extra ondersteuning nodig heeft: graag alle gegevens meebrengen (bijv. testen, OPP rapporten).
- Als een leerling instroomt in een ander leerjaar dan brugklas 1: een pasfoto
Zijn er nog vragen? Neem dan contact op met de administratie van de school via 013-467 3738 of

Aanmelding instroomleerlingen leerjaar 2 t/m 6
Instroomleerlingen – brugjaar 2 en 3, instroom havo en vwo – kunnen zich ook inschrijven maandag 25 en dinsdag 26 maart op bovengenoemde tijden.
We vragen instroomleerlingen het volgende mee te brengen:
- Voor instromers vmbo-T het aanmeldingsformulier instroomleerlingen vanuit vmbo-T > havo 2 of 3 – klik hier
- Voor overige instromers aanmeldingsformulier instroomleerlingen overig. – klik hier
- KOPIE van paspoort, identiteitsbewijs (voor en achterzijde) of uittreksel basisadministratie persoonsgegevens waarvan de juiste persoonsgegevens van de leerling kunnen worden overgenomen. Het burgerservicenummer wordt uitsluitend gebruikt om het digitale leerlingdossier op te halen. Kopie van ID wordt gebruikt om de persoonsgegevens van de leerling te controleren. De kopieën van ID’s zullen na controle direct worden vernietigd.Indien u een veilige kopie wil maken van het ID verwijzen wij u naar de volgende site: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs. Graag wijzen wij u erop dat het burgerservicenummer zichtbaar moet blijven.
- Een kopie van de meest recente rapporten/PTA-cijfers
- Een pasfoto
Klik hier voor algemene informatie over instroom havo voor 4 vmbo-t leerlingen