Beste brugklasser!

Je bent het nog niet, maar het duurt niet lang meer of je mag jezelf brugklasser noemen. Voordat het zover is sta je voor een belangrijke keuze: welke school gaat het worden? Een nieuwe school kiezen is spannend en ook moeilijk. We hopen dat we jou zo enthousiast kunnen maken voor onze school dat jij volgend jaar ook Theresiaan wilt worden.

Havo of vwo; je hoeft niet direct te kiezen
Je kunt op het Theresialyceum de richtingen havo, atheneum of gymnasium volgen. Om je aan te melden op onze school heb je minimaal een havo-advies van jouw basisschool nodig. Je hoeft dan niet meteen een richting te kiezen, dat hoeft pas uiterlijk in de derde klas. Je hebt dus tijd genoeg om rustig te ontdekken wat je wilt en wat je kunt.

Iedereen mag en kan meedoen
Op onze school valt veel te kiezen. Zo mag je, als je iets meer aankunt dan de verplichte lessen, extra vakken en verdiepingsmodules kiezen. Het aanbod kan ieder jaar worden aangepast aan de ontwikkelingen binnen onze school. Zijn er vakken die je moeilijk vindt, dan is er begeleiding voor je in de vorm van verbeter- of versterkingslessen.

Kun je sowieso meer uitdaging aan, dan kun je vrijstelling van lessen krijgen om bijvoorbeeld een eigen project te doen, we noemen dat Traject op Maat. Ook besteden we extra aandacht aan kunst en cultuur;  denk bijvoorbeeld aan excursies naar musea, meespelen in een band, de module mode of 3D-techniek.

Zo maken we leren leuk voor iedereen. Samen gaan we ervoor zorgen dat jij je thuis voelt op onze school en jij je talenten maximaal kunt benutten.

Kom eens een kijkje nemen
Op deze website vind je al veel informatie over onze school, maar het is natuurlijk leuker om eens echt te komen kijken. Meld je bijvoorbeeld aan voor een van onze meeloopmiddagen en bezoek onze open avond.

Veel succes met jouw keuze en wie weet tot ziens!

Mevrouw Lisette Verstegen
rector