Schoolgids 2023-2024

Beste talenten van het Theresialyceum (en ouders en andere gebruikers van deze digitale schoolgids),

Thuis op Theresia, ons motto. Op het Theresia doen we wat we graag doen; met elkaar aan het werk, hier op school en in de klas.

Samen gaan we aan de slag met ons, zoals we het in ons onderwijs. We weten immers niet precies wat de toekomst van ons gaat vragen. Je wordt nu opgeleid voor beroepen waar we het bestaan nog niet van kunnen vermoeden. Het is dus van belang dat we met elkaar durven te dromen en te doen. Met een goede balans tussen prestaties en welbevinden. Je hebt al bewezen dat je talent hebt om te leren en we gaan er samen voor zorgen dat je je leervermogens maximaal benut en zo snel mogelijk met het juiste diploma naar het vervolgonderwijs kunt. Met jou aan het roer. Jij zult het immers allemaal moeten gaan doen. Je ouders en docenten zijn er om je, daar waar het kan of moet, te helpen en te begeleiden op je weg naar een diploma en een vervolgopleiding. En uiteindelijk is het aan jou!

Deze schoolgids bevat praktische informatie die de weg die je kunt gaan moet ondersteunen. Het is een naslagwerk dat wij op onze website plaatsen en daarmee voor iedereen binnen handbereik is.

Ik daag je uit om het heft in handen te nemen en te laten zien wat je waard bent. En dat is veel!

Lisette Verstegen

rector

Het Theresialyceum is een school onder het bevoegd gezag van Ons Middelbaar Onderwijs (OMO)