Op vrijdagavond 25 oktober 2019 van 19u00 tot 22u00 organiseert het Theresialyceum (bij voldoende aanmeldingen) een terugkomavond van oud-vwo-leerlingen. Het doel van deze avond is om huidige 6-vwo’ers te helpen bij het kiezen van de juiste vervolgopleiding. Wil jij een bijdrage leveren aan deze avond en heb je je vwo-diploma in 2016, 2017 of 2018 behaald, schrijf je dan voor 11 oktober a.s. in via onderstaand formulier.

De avond valt uiteen in twee rondes. Per ronde vertel jij iets over je studie in het bijzonder en het leven als student in het algemeen. Die studie kan een WO-studie zijn, maar misschien heb jij een bewuste keuze gemaakt voor het HBO? Je vertelt iets over mogelijke selectieprocedures of toelatingstrajecten en wat er zoal komt kijken bij het doorlopen van jouw studie. Denk hierbij aan hoor- en werkcolleges, aan tentamens en studiespecifieke zaken. Woon je op kamers, dan kun je ook iets vertellen over het vinden van een kamer en het op kamers wonen. Vind je het makkelijk om bijbaantjes te hebben naast je studie? Misschien heb je een jaar wel heel anders ingevuld dan met studeren? Heb je een tussenjaar genomen? Of ben je in het buitenland gaan studeren of stagelopen? Tot slot mogen leerlingen je natuurlijk nog vragen stellen.

Het gaat ons echt niet alleen om succesverhalen. Interessant zijn natuurlijk ook de verhalen waarin je uitlegt waarom je bijvoorbeeld gestopt bent met je studie of overgestapt bent naar een andere studie. We willen onze leerlingen zoveel mogelijk laten leren van jouw ervaringen en verhalen.

Bij voldoende aanmeldingen kan de avond (die natuurlijk afgesloten wordt met een drankje om gezellig bij te praten) doorgang vinden, dus aarzel niet en meld je aan via onderstaand formulier.

Bij voorbaat danken wij je heel hartelijk. Hopelijk tot ziens op 25 oktober!

Mw. Nooijen en mw. Van der Plas