Masterclass

Datum: donderdag 14 november 2019
Tijd: 19u00-21u00
Locatie: Theresialyceum

Sociale media en jongeren blijft een fascinerend thema en naast het appen en Instagrammen merken we dat het (online) gamen erg sterk toeneemt. Daarom organiseren we op 14 november a.s. samen met de ouderraad de (gratis) masterclass ‘In contact over de Digitale Wereld’ door Laurens Veltman (psycholoog en ervaringsdeskundige).

De masterclass is voor jongeren, ouders en medewerkers en gaat erom inzicht te krijgen in elkaars (digitale) belevingswereld. Er worden praktische handvatten geboden om in contact te komen en hier samen in te zoeken. Tijdens deze avond komt aan de orde:

1. Wat zijn de meest voorkomende digitale verleidingen en hoe werken deze?
  2. Hoe werkt het brein en waarom is het zo gevoelig voor de digitale wereld & social media?
  3. Waarom zijn jongeren zo geneigd zichzelf hierin te verliezen en hoe kan dit anders?
  4. Hoe sluit je aan bij elkaars belevingswereld zonder je eigen waarden te verliezen?
  5. Waarom kun je soms zo lastig tot elkaar doordringen en hoe kan dit anders?

De avond is voor ouders, leerlingen en medewerkers en de bedoeling is dat we na de presentatie met elkaar in gesprek gaan en dat daarna de opgekomen vragen besproken worden. Het wordt dus een levendige en interactieve avond.

Inschrijven – als ouder(s) het liefst samen met uw kind(eren) – gaat via onderstaand formulier. Wees er snel bij, er zijn maximaal 250 plaatsen!