Themamiddag groep 7

Theresia’s Themamiddag groep 7

Zit jij in groep 7 en ben jij ook zo nieuwsgierig naar onze school? Dan ben je hier op de juiste plek! Speciaal voor leerlingen uit groep 7 organiseren wij Theresia’s Themamiddag en je bent van harte welkom!

Wat kun je verwachten? Een kijkje in onze school: het Theresialyceum, enthousiaste docenten die jou graag nieuwe dingen leren én uitdagende en leuke opdrachten binnen het thema van jouw eigen keuze.

Dit wil jij toch ook? Schrijf je snel in voor één van de thema’s en kom sfeerproeven op het Theresialyceum!

Wat kun je gaan doen deze middag!

Na een centrale opening ga je via een rondje door de school naar het themalokaal. Daar zullen verschillende docenten je aan de slag zetten met uitdagende opdrachten binnen het thema. Uit welke thema’s kun je kiezen?

• Creatief met computers (aanmelden) (informatie volgt nog)
  •  Art & Design (aanmelden) Je gaat tijdens deze workshop op de computer een ontwerp maken op basis van je voorletter en na het uitsnijden met de lasersnijder ga je het helemaal leuk pimpen met verschillende materialen.
  • Sport (aanmelden) Bij ons op school hebben we super mooie sportfaciliteiten, zowel binnen als buiten! Kom jij samen met ons actief ontdekken welke mogelijkheden er zijn? Een toernooi, een turnles, verspringen in de atletiekbak, nieuwe sporten ontdekken en samenwerkingsvormen. Het behoort allemaal tot de mogelijkheden.
  • Cambridge English (aanmelden) Do you think English is fun? Kom naar de workshop Cambridge English! We hebben een toffe workshop voor je bedacht waarbij je lekker veel Engels leert en zelf aan de slag gaat met deze wereldtaal.
  •  Science (aanmelden) Vind jij leuk om dingen te ontdekken en zelf te onderzoeken. Dan zijn de vakken biologie en scheikunde echt iets voor jou!  Tijdens deze middag ga je zelf op onderzoek uit.
  •  Klimaatverandering (aanmelden) Benieuwd wat je kunt doen tegen klimaatverandering in Tilburg of andere steden? Tijdens deze module kruip je in de rol als burgemeester van een stad en ontdek je welke duurzame energiebronnen er zijn. We spelen het spel Windkracht! en bespreken het samen.

We hebben per thema helaas maar plaats voor 25 leerlingen tijdens deze themamiddag voor groep 7 leerlingen. Zorg dat je erbij bent!

Datum: woensdag 5 juni
Tijd: 14.30u – 16.15u
Locatie: Theresialyceum

In de week voorafgaand aan Theresia’s Themamiddag ontvang je mail meer informatie.

Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar brugklas@theresialyceum.nl

We zien je graag op 5 juni, tot dan!

* Nadat je je ingeschreven hebt ontvang je een bevestiging via de mail. Deze mail komt van brugklas@theresialyceum.nl.
Let op: deze kan in sommige gevallen in de spam/ongewenste mailbox terecht komen.
Heb je geen bevestiging ontvangen? Neem dan even contact met ons op, dan kijken we even met je mee.