Afbeeldingsresultaten voor Magister

Via Magister –  ons leerlingvolg- en administratiesysteem –  kunt u als ouders/verzorgers online de cijfers van uw kind(eren) raadplegen. Actuele roosterwijzigingen, berichten en mededelingen zijn direct in te zien. Daarnaast hebben leerlingen en ouders toegang tot zaken als roosters, studiewijzers, cijfers en digitaal lesmateriaal. Ook het ziekmelden van uw kind kan via Magister.

Ouders en leerlingen ontvangen ieder hun eigen persoonlijke inloggegevens voor Magister. U kunt zelf uw wachtwoord wijzigen naar een persoonlijk wachtwoord. Bewaar uw inloggegevens goed. Ouders die op 1 adres wonen krijgen 1 ouderaccount waar 1 e-mailadres aan gekoppeld kan worden. Gescheiden ouders (die beiden het ouderlijk gezag hebben) kunnen een 2e ouderaccount aanvragen (waar een 2e e-mailadres aan gekoppeld kan worden) via administratiegroep@theresialyceum.nl.

Magister Web
Als u voor de eerste keer inlogt in Magister krijgt u een korte uitleg. In Magister kunt u een aantal instellingen naar eigen voorkeur kiezen. Het is bijvoorbeeld mogelijk te filteren op vakken. De knoppen spreken waarschijnlijk voor zich.

In Magister is een verificatie van het e-mailadres en het mobiele telefoonnummer ingebouwd. U ontvangt daarvan een bevestigingsmail. Deze functionaliteit is ingebouwd omdat communicatie vanuit Magister steeds belangrijker wordt. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van e-mails, het resetten van een wachtwoord, bevestiging van keuzes in de module vakkenpakketkeuze en berichten over ouderavonden. Bij een foutief of ontbrekend e-mailadres werken bovengenoemde functionaliteiten niet.

Magister draait op alle devices: PC, Mac, Chromebook, tablet en smartphone en toegankelijk via een browser. Dit betekent dat u op elk gewenst moment op een voor u prettige manier informatie kunt opvragen over uw kind(eren). Het komt regelmatig voor dat browsers (zoals Internet Explorer) worden aangepast door plug-ins of extensies. In de meeste gevallen zal Magister normaal blijven functioneren. In incidentele gevallen kan het voorkomen dat de plug-in of extensie de functionaliteit van Magister raakt, waardoor deze niet (correct) werkt.  We adviseren u dan gebruik te maken van een andere browser.

Wachtwoord vergeten?
Indien u uw wachtwoord voor Magister6 vergeten bent kunt u op de volgende manier een nieuw wachtwoord aanvragen: Ga op uw PC naar Magister, op het inlogscherm voert u uw gebruikersnaam in. Daarna klikt u op ‘wachtwoord vergeten’.

Magister App
Met Magister App heeft u als ouder altijd toegang tot de Magister-gegevens. Actuele roosterwijzigingen, berichten en mededelingen zijn direct in te zien. Daarnaast hebben leerlingen en ouders toegang tot zaken als roosters, studiewijzers, cijfers en digitaal lesmateriaal. Ook ziekmeldingen kunnen via de Magister App plaatsvinden. Ouders kunnen via de app met hun ouderaccount ook inschrijven voor de ouderavond met vakdocenten. Eenmaal opgevraagde gegevens kunnen offline worden bekeken. De Magister Web App kan gedownload worden in de Appstore en in de Playstore.

Naast de officiële Magister App is er ook een ‘Labda App’ voor Magister. Dit is een app die niet door Magister wordt ondersteund, waarbij u ervan bewust moet zijn dat bij gebruik van deze app u uw gegevens toegankelijk maakt voor derden.

Invoeren e-mailadres en 06-nummer
In de communicatie met ouders/verzorgers en leerlingen maken we gebruik van e-mail, daarom willen we graag beschikken over uw juiste e-mailadres en mobiele nummer. Deze kunt u zelf in Magister invoeren. Als u bent ingelogd, klikt u linksonder op beheer/account en vervolgens op ‘instellingen’. U krijgt dan het scherm “mijn gegevens”. Hier kunt u uw e-mailadres en mobiele nummer wijzigen.  Hier kunt u ook instellen dat schoolmail die verstuurd worden vanuit Magister doorgestuurd wordt naar een extern e-mailadres. Dat is het e-mailadres dat ingesteld staat bij ‘contact’. Vergeet niet de contactgegevens op te slaan. Andere wijzigingen in persoonlijke gegevens kunt u aan de administratie doorgeven via administratiegroep@theresialyceum.nl.

Vragen of problemen?
Mocht u problemen hebben met inloggen of heeft u een andere vraag over Magister, dan kunt u contact opnemen met administratiegroep@theresialyceum.nl.