Extra ontmoetingen

Het TOM-lokaal is er voor onze TOM-leerlingen. Hier vindt wekelijks een TOM-lunchontmoeting plaats. De TOM-leerlingen zijn op die dag welkom om in het TOM-lokaal hun eigen lunch te eten en in een rustige omgeving te doen wat voor hen fijn is. Hierbij kan gedacht worden aan een goed gesprek met medeleerlingen voeren over dingen die ertoe doen, gezellig een spelletje doen, rustig een boek lezen of iets anders wat goed voelt. Er zijn ook verschillende clubjes van TOM-leerlingen die samenkomen in het TOM-lokaal, zoals de schaakclub en de Magic-club.

Ook worden er voor onze TOM-leerlingen peergroupbijeenkomsten georganiseerd. Dit zijn lessenseries over thema’s waar (hoog)begaafde leerlingen mee te maken kunnen krijgen. Deze lessenseries worden thematisch aangeboden en het verschilt per lessenserie in welke samenstelling de leerlingen zitten. Sommige thema’s worden binnen een jaarlaag aangeboden, terwijl andere thema’s besproken worden in een groep leerlingen vanuit verschillende jaarlagen. Hierdoor leren de TOM-leerlingen veel gelijkgestemden kennen.

Voor de ouders van onze TOM-leerlingen organiseren wij ook ontmoetingen. Wij doen dit in de vorm van ouderavonden waarin een thema met betrekking tot (hoog)begaafdheid centraal staat. Op deze avonden wordt er informatie gegeven, maar is er vooral ook veel ruimte om met elkaar te praten en andere ouders te leren kennen.